Köp- och leveransvillkor

 

Minimiorder

Alla ordrar är välkomna - ingen order är för liten. 
 

Mailadress & mobilnummer - Var noga att ange korrekta uppgifter.

Som kund som ansvarar ni att er adress, mail och mobilnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas per automatik vidare till Klarna och aktuellt transportföretag. Med boxadress måste ni kontakta oss då DHL´s system inte hittar boxadresser utan måste ha en fysisk gata för att hitta utlämningsställe, DHL ServicePoint. En orderbekräftelse skickas direkt när order är lagd på den mail som angetts i beställningen. Om ni inte får en orderbekräftelse efter köp har ni troligtsvis angivit fel mailadress, meddela oss gärna omgående. AccessoryShop.se och Klarna kommunicerar via mail samt att vi via Unifaun mailar ut information för att ni ska kunna spåra ert paket . DHL Servicepoint kommunicerar via sms-avisering, var noga fyll i rätt mobilnummer, så ditt utlämningsställe kan kommunicera när paket finns för avhämtning.
 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 2-4 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till DHL och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 14 dagar), så fakturerar vi dig 300 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Ångerrätt

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom femton (15) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid ny vara, däremot gäller ingen garanti vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. 

Kontakta oss alltid innan du sänder tillbaka en vara. Du kan själv logga in på Klarna o pausa din faktura vid retur. Kontakta oss för aktuell adress eller för att skicka retur via DHL, kostnad 79 kr som efterdebiteras via Klarna (av miljöskäl bifogar vi ej retursedlar i paketet). 

Varan ska vara oanvänd och den ska returneras i originalförpackning. Eventuella etiketter får inte vara avlägsnade etc. Ange ditt ordernummer.

Observera att det EJ är öppet köp eller bytesrätt på rea- eller kampanjvaror och inte heller specialbeställda varor.

Varor som återsänds via postförskott eller efterkrav löser vi inte ut. Tänk på att packa varan så att den klarar hanteringen under tranpsorten tillbaka till oss. Varor som skadats under transporten ersätts inte. Efter att varan kommit tillbaka till oss betalar vi tillbaka dina pengar via Klarna.

AccessoryShop.se påtar inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

Vid byte, retur eller reklamation följer vi Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Avbeställa din order

Är order inte aktiverad är det möjligt att annullera. Är din order redan aktiverad/behandlad går det inte.

Vänligen e-posta kundservice direkt efter lagd order om ni önskar annullera order - ange ordernummer - har beställning inte blivit behandlad ännu skickas e-post bekräftelse att köpet avbrutits.

Om vi inte kan avbeställa eller uppdatera order, eller om beställning redan har skickats, måste ni avvakta leverans och sedan returnera varorna enligt vår returnerings- och återbetalningspolicy.

Kommer paket i retur på grund av att det ej uthämtats debiterar vi en avgift om 300 kr via Klarna för att täcka administrativa kostnader och returfrakt.

 

Reklamationer

Kontakta oss vid eventuell reklamation via e-post: info@AccessoryShop.se så att vi kan hjälpa till att lösa problem. Vi skickar ut information för transport via DHL. Är reklamationen godkänd står vi för frakten. Varan kan ersättas med likvärdig eller annan vara alternativt genom återbetalning

Varor som skickas mot postförskott eller efterkrav löser vi dock inte ut! Kontakta oss alltid innan du returnerar en vara!
 

Ej uthämtade paket

Det är du som kund som ansvarar för att paketet hämtas ut innan det går i retur till oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, ca 10-14 dagar, debiterar vi dig 300 kr för att täcka våra administrativa kostnader, frakt, returfrakt & tilläggskostnader. Det är du som kund som ansvarar för att Din adress och telefonnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas till transportföretaget.
 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (GDPR).
 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen