Köp- och leveransvillkor

 

Minimiorder

Alla ordrar är välkomna - minim-order 150 sek exkl. frakt. Fraktfritt vid beställningar över 600 kr - 79 kr är fraktavgiften vid beställningar under 600 kr gäller inom Sverige. Fraktfritt över 600 kr gäller enbart standard inrikes frakt.

Vi skickar även inom hela Europa - fraktavgifter syns när du valt land i kassan.

Mailadress & mobilnummer - Var noga att ange korrekta uppgifter.

Som kund som ansvarar ni att er adress, mail och mobilnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas per automatik vidare till Klarna och aktuellt transportföretag. Med boxadress måste ni kontakta oss då transportörernas system inte hittar boxadresser utan måste ha en fysisk gata för att hitta utlämningsställe. En orderbekräftelse skickas direkt när order är lagd på den mail som angetts i beställningen. Om ni inte får en orderbekräftelse efter köp har ni troligtsvis angivit fel mailadress, meddela oss gärna omgående. AccessoryShop.se och Klarna kommunicerar via mail samt att vi mailar ut information för att ni ska kunna spåra ert paket. Utlämningstället kommunicerar via sms-avisering, var noga fyll i rätt mobilnummer, så ditt utlämningsställe kan kommunicera när paket finns för avhämtning.
 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ

- Swish - https://www.swish.nu/hjalp 

- Klarna Checkout

  • Klarna Checkout

    Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

    Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten hanteras direkt av LaLiving.se. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till LaLiving. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://www.klarna.com/se/villkor (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

Klarnas uppdaterade villkor enligt GDPR: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy   ( länken öppnas i nytt fönster)

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

Leveransvillkor

Vi håller eget lager för att kunna erbjuda snabba leveranser - alla produkter finns hemma och lämnar vårt lager inom 1-3 vardagar.

Normal leveranstid är cirka 2-5 vardagar. Under högsäsong & semestertider kan det ta längre tid. Tänk på att under vissa tider om året är det högtryck hos oss, transportörerna samt hos servicepoint. Är din valda servicepoint full körs de vidare till en annan, inget vi kan styra.

Vi skickar beställningar med DHL eller PostNord, du som  kund väljer. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till aktuell transportör, PostNord eller DHL och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 7-10 dagar), så fakturerar vi dig 300 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Ångerrätt

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom femton (15) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid ny vara, däremot gäller ingen garanti vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. 

Kontakta oss alltid innan du sänder tillbaka en vara. Du kan själv logga in på Klarna o pausa din faktura vid retur. Kontakta oss för aktuell adress eller för att skicka retur med vårt hjälp, kostnad 89/149 kr som efterdebiteras via Klarna (av miljöskäl bifogar vi ej retursedlar i paketet). 149 kr gäller för stora paket som plädar o överkast. Sändningen skall gå direkt till oss, ej utlämningsställe - vi hämtar ej ut om det hamnar på utlämningsställe.

Varan ska vara oanvänd och den ska returneras i originalförpackning. Eventuella etiketter får inte vara avlägsnade etc. Ange ditt ordernummer.

Observera att det EJ är öppet köp eller bytesrätt på rea- eller kampanjvaror och inte heller specialbeställda varor.

Varor som återsänds via postförskott eller efterkrav löser vi inte ut. Tänk på att packa varan så att den klarar hanteringen under transporten tillbaka till oss. Varor som skadats under transporten ersätts inte. Efter att varan kommit tillbaka till oss betalar vi tillbaka dina pengar via Klarna.

AccessoryShop.se tar inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

Vid byte, retur eller reklamation följer vi Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Avbeställa din order

Är order inte aktiverad är det möjligt att annullera. Är din order redan aktiverad/behandlad går det inte.

Vänligen e-posta kundservice direkt efter lagd order om ni önskar annullera order - ange ordernummer - har beställning inte blivit behandlad ännu skickas e-post bekräftelse att köpet avbrutits.

Om vi inte kan avbeställa eller uppdatera order, eller om beställning redan har skickats, måste ni avvakta leverans och sedan returnera varorna enligt vår returnerings- och återbetalningspolicy.

Kommer paket i retur på grund av att det ej uthämtats debiterar vi en avgift om 300 kr via Klarna för att täcka administrativa kostnader och returfrakt.

 

Reklamationer

Kontakta oss vid eventuell reklamation via e-post: [email protected] så att vi kan hjälpa till att lösa problem. Vi skickar ut information för transport via PostNord eller DHL. Är reklamationen godkänd står vi för frakten. Varan kan ersättas med likvärdig eller annan vara alternativt genom återbetalning

Varor som skickas mot postförskott eller efterkrav löser vi dock inte ut! Kontakta oss alltid innan du returnerar en vara!
 

Ej uthämtade paket

Det är du som kund som ansvarar för att paketet hämtas ut innan det går i retur till oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, debiterar vi dig 300 kr för att täcka våra administrativa kostnader, frakt, returfrakt & tilläggskostnader. Det är du som kund som ansvarar för att Din adress och telefonnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas till transportföretaget.
 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (GDPR).
 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen